Volg hier alle up-dates over de coronacrisis

17 mei 2022

Op deze pagina zullen de nieuwste ontwikkelingen en richtlijnen worden medegedeeld. Zo houden we alle bezoekers op de hoogte van de verdere evolutie i.v.m. het bijwonen van voorstellingen naar aanleiding van het coronavirus.

UPDATE: 7 maart 2022 om 13u08

Link om te delen: www.elckerlyc.be/coronavirus

Nieuws: COVID-19

Theater Elckerlyc is opnieuw open

Het Overlegcomité van 22 januari 2022 heeft heeft de coronabarometer goedgekeurd.

HUIDGE FASE: GEEL

Mondmasker aanbevolen, verplicht in zorginstellingen en op openbaar vervoer

  • Het dragen van een mondmasker blijft aanbevolen, onder meer in binnenruimtes, bij uitzonderlijke drukte en op plaatsen waar de afstand van 1,5 meter niet gewaarborgd kan worden.
  • Het gebruik van een FFP2-mondmasker blijft aangeraden voor kwetsbare personen.

Covid Safe Ticket

  • Het gebruik van het Covid Safe Ticket, onder meer in de horeca en bij evenementen, vervalt.
  • Grotere zalen mogen verder aanvullen tot 100% capaciteit.

We hebben met alle ticketkopers contact opgenomen en verspreiden de nodige informatie via onze nieuwsbrief, website en social media. We volgen de situatie nauw gezet op en zijn in dialoog met onze producenten, overheid en andere betrokken organisaties i.v.m. het bijwonen van voorstellingen.


Afgeschaft: Covid Safe Ticket + Mondmasker

Theater Elckerlyc maakt vanaf 7 maart 2022 GEEN gebruik meer van het Covid Safe Ticket + Mondmasker. Je kan zonder voorwaarden onze toekomstige voorstellingen terug bijwonen.

Gelieve alle info terug te vinden onder www.elckerlyc.be/coronamaatregelen.

Banner_Einde CST + MONDMASKER


Overzicht van verplaatste voorstellingen:

Deze voorstellingen werden verplaatst naar een latere periode:

KIEREWIET -> wordt APRES SKI in 2022
- JAN VAN DYKE - DE SHOW VAN M'N LEVEN (MEI 2020 -> JUNI 2021 -> MEI 2022)
BUSREIS TINA - DE TINA TURNER MUSICAL (NOVEMBER 2020 -> OKTOBER 2022)
- WEEKEND COWBOYS (JULI 2020 -> JULI 2021 -> JULI 2022)
- WINTERREVUE - MADE IN BELGIUM (DECEMBER 2020 -> DECEMBER 2021 -> APRIL 2022)
- VAPEURS 4 - OP SAFARI (JANUARI 2021 -> JANUARI 2022 -> JANUARI 2023)

Indien je reeds tickets hebt gekocht en ontvangen, blijven deze geldig voor de nieuwe voorstellingen op dezelfde plaatsen en dezelfde categorie. Je dient niets te ondernemen, wij doen het werk voor u.

Je krijgt automatisch de nieuwe tickets via e-mail of deze worden opnieuw opgestuurd per post (kijk ook de spambox of reclame map na). Omdat we niet ver in de toekomst kunnen plannen, worden de nieuwe tickets vanaf nu pas één week op voorhand opnieuw verzonden.

Overzicht van geannuleerde voorstellingen:

Deze voorstellingen zijn geannuleerd vanwege de coronacrisis:

- CHATEAU CUPIDO
- POCAHONTAS
- DE SPIEKPIETJES
- ROSA & MODEST

We hebben met alle ticketkopers contact opgenomen en verspreiden de nodige informatie via onze nieuwsbrief i.v.m. het teruggeven van de tickets.

Wat als de nieuwe datum niet uitkomt?

Indien de nieuwe toegewezen speeldatum van de verplaatste voorstelling niet uitkomt in je agenda, dan verplaatsen we je tickets naar een andere datum in deze nieuwe speelperiode. Zo kan je toch nog genieten van deze geweldige voorstellingen. Indien je wenst om te boeken moet je beseffen dat we niet meer dezelfde plaatsen of dezelfde categorie kunnen voorzien.

Gelieve zelf contact op te nemen met Ticketbalie om deze verplaatsing van tickets aan te vragen.

Worden mijn tickets terugbetaald?

Voor VERPLAATSTE voorstellingen:

De aangekochte tickets die reeds betaald zijn worden NIET terugbetaald omdat deze voorstellingen worden verplaatst en niet geannuleerd.

Wij helpen je graag kosteloos om je tickets om te boeken naar een geschikte datum in de nieuwe vooropgestelde speelperiode. Gelieve zelf contact op te nemen met Ticketbalie om deze verplaatsing van tickets aan te vragen.

Voor GEANNULEERDE voorstellingen:

Terugbetaling Aanvraag tot terugbetaling

Omdat de voorstellingen door overmacht worden geannuleerd, kunnen we uw tickets terugbetalen (excl. order- en verzendingskosten). Gelieve er rekening mee te houden dat dit enige tijd in beslag kan nemen.

Online aangekochte tickets betalen we terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee de tickets werden aangekocht. De terugbetaling gebeurt op naam van Mollie Payments.

Indien u met kredietkaart betaalde, wordt het bedrag terugbetaald op de rekening hieraan gekoppeld. Sommige kredietmaatschappijen storten echter het bedrag niet terug maar verrekenen dit met de maandafrekening.

Tegoedbon Uitschrijven van een tegoedbon

De waarde van uw tickets kunnen we ook uitschrijven in een tegoedbon die minstens 2 jaar geldig zal blijven.

Deze tegoedbon kan u gebruiken bij de betaling van nieuwe tickets voor alle voorstellingen die doorgaan in Theater Elckerlyc.

Schenking Schenking
 
U kan er bewust voor kiezen als vaste klant van Theater Elckerlyc om géén terugbetaling of andere tegemoetkoming aan te vragen voor deze voorstelling, als steunbetuiging aan ons theater in deze moeilijke tijden.
 
Het spreekt namelijk voor zich dat deze langdurig aanhoudende situatie een nefaste invloed heeft op onze werking. We kunnen dan ook alleen maar hopen op de solidariteit van u, ons publiek, voor wie we graag nog vele jaren kwaliteitsvolle en ontspannende producties maken.
 
Met alle kleine beetjes die helpen, hopen we spoedig weer top-voorstellingen in Theater Elckerlyc voor u aan te bieden!

U heeft nog tickets voor toekomstige voorstellingen in Theater Elckerlyc?

Op dit moment kunnen wij niet meer plannen op lange termijn. Hierdoor worden tickets pas één week voor de voorstelling verzonden, samen met de nodige praktische informatie i.v.m. de genomen corona-maatregelen op dat moment. Uiteraard staan wij in nauw contact met verschillende overheidsdiensten en onze producenten om tijdig de nodige beslissingen en maatregelen te treffen.

Op deze pagina - www.elckerlyc.be/coronavirus - gaan wij de nodige informatie over onze toekomst en het coronavirus te gepasten tijde communiceren.

Heeft u nog vragen over je bestelde tickets?

Neem contact op via e-mail, info@ticketbalie.be of bel 070/691.002*.

Wij zijn bereikbaar van dinsdag tot vrijdag tussen 10u00 - 12u30 en 14u00 - 17u00.

Onze diensten worden overstelpt met vragen en de vraag om tickets om te boeken. Wij proberen iedereen zo goed mogelijk te woord te staan maar de wachttijd kan oplopen aan de telefoon.
E-mails proberen wij binnen de week te beantwoorden (behalve in het weekend en tijdens de zomermaanden). Wij behandelen de binnengekomen aanvragen in chronologische volgorde.

Bedankt voor jullie begrip en iedereen zal tijdig geïnformeerd worden.

Meer informatie over het coronavirus:

Heb je vragen over het coronavirus?

Surf naar https://www.info-coronavirus.be/nl of bel 0800/14.689.

  • Ben je doof of slechthorend? Contacteer de afstandstolkendienst
  • Ben je in het buitenland? Bel +32 78 15 17 71
  • Openingsuren van de infolijn: tussen 09u00 en 17u00 (maandag - zondag)