FAQ

1. Kan ik mijn tickets in Theater Elckerlyc kopen?

Je kan geen tickets kopen aan de kassa van het theater. Je kan wel aan de kassa terecht vanaf 1 uur voor aanvang van een voorstelling. Kaarten zijn dan nog aan de kassa verkrijgbaar als de voorstelling niet uitverkocht is.

2. Kan ik via e-mail tickets bestellen?

Nee, je kan geen tickets bestellen via info@ of een ander e-mailadres. Je kan wel online tickets bestellen via deze website. Je kan ook telefonisch bestellen bij Ticketbalie via 070 691 002 (max. € 0,30/min.).

3. Zijn tickets goedkoper aan de kassa, vlak voor aanvang van de voorstelling?

De tickets die vlak voor de voorstelling aan de kassa worden verkocht zijn niet goedkoper dan de tickets die vooraf worden aangeboden. Vooraf online bestellen is de beste manier voor een goede plek en up-to-date-prijzen.

4. Wanneer start de ticketverkoop van een voorstelling?

Zodra de ticketverkoop van een bepaalde voorstelling van start gaat, wordt dit kenbaar gemaakt via deze website, onze sociale media en andere mediakanalen. Je kan ook inschrijven op onze nieuwsbrief (zie onderaan deze webpagina). Zo wordt je als eerste op de hoogte gebracht van onze nieuwe voorstellingen.

5. Wat moet ik doen met tickets voor een voorstelling die is uitgesteld of geannuleerd?

De ticketbalie neemt binnen de 14 dagen contact met je op en zal u meer info bezorgen.

6. Ik ben mijn ticket kwijtgeraakt, wat moet ik doen?

Op vertoon van je betalingsbewijs en identiteitskaart van de persoon die de tickets heeft gekocht, kan je een duplicaat verkrijgen. Je dient hiervoor contact op te nemen met de ticketbalie via 070 691 002 (max. € 0,30/min.).

7. Is het mogelijk om een gedetailleerd zaalplan te bekomen?

Je kan hier een zaalplan terug vinden. Het aantal stoelen en de indeling in categorieën kan wijzigen naargelang van de productie.

8. Ik heb mijn tickets voor de voorstelling, die binnen enkele dagen plaatsvindt, al betaald maar ik heb nog niks ontvangen?

Tickets worden niet meer opgestuurd wanneer de datum van de voorstelling te dichtbij is om je betaling nog te registreren (minder dan 5 werkdagen). De tickets zullen aan de kassa klaarliggen. Je kan voor meer info contact opnemen met de ticketbalie via 070 691 002 (max. € 0,30/min.).

9. Hoe kan ik mijn tickets thuis afprinten?

Je koos bij het bestellen van de tickets voor de optie print@home . Deze optie geeft de klant de mogelijkheid om bestelde en betaalde tickets onmiddellijk te printen en je betaalt bovendien geen verzendkosten of ticketfee's. Hierdoor kunnen de tickets niet per post worden geleverd. Na ontvangst van betaling ontvang je een mail met het e-ticket in pdf-formaat. Je mag deze printen of laten zien op je smartphone bij de toegangscontrole. Voor iPhone gebruikers is er een mogelijkheid om je tickets te downloaden in je "Wallet" voorheen passbook.

10. Kan ik mijn tickets met een bankkaart betalen?

Online betaling kan met Bancontact of Maestro, Visa en Mastercard. Je kan ook kiezen voor een overschrijving tot 7 dagen voor de voorstelling.

11. Is er in de nabijheid van het theater parkeergelegenheid?

De centrale ligging van het theater biedt uitgebreide parkeermogelijkheden. Wij adviseren voor het meest voordelige tarief INDIGO PARKING NATIONALE BANK, Ingang voor de wagen via Britselei 7 of Rubenslei 36. Een uitrijkaartje voor deze parking kan aangekocht worden in het theater aan de kassa. Je vindt hierover uitgebreide informatie terug op onze pagina Bereikbaarheid. Er kan ook geparkeerd worden in de omliggende straten.

12. Wanneer gaan de deuren van het theater open?

Doorgaans openen wij de deuren 1 uur voor aanvang van de voorstelling. De deuren van de theaterzaal zelf gaan ongeveer 20 minuten voor aanvang open. Ondertussen kan je terecht in de foyer voor een drankje.

13. Als ik te laat aankom en de voorstelling is al begonnen, mag ik dan de zaal nog in?

Ja, dat kan. Maar we bieden U andere plaatsen aan achteraan in de zaal. Zo storen we de voorstelling niet. Tijdens de pauze kan u dan naar de gereserveerde plaatsen.

14. Mag ik foto’s nemen tijdens de voorstelling?

Fototoestellen en andere audio- en/of visuele opnametoestellen zijn verboden tijdens de voorstelling. Op het einde van een voorstelling (het groeten van het publiek) mogen wel foto's gemaakt worden om te delen op social media.

15. Kan ik de zaal verlaten tijdens het evenement?

Ja, je kan de zaal verlaten tijdens het evenement. Hou wel je toegangskaart bij de hand zodat u deze kan tonen op vraag van onze medewerkers.

16. Is de zaal toegankelijk voor andersvaliden en/of rolstoelgebruikers?

Ja, de zaal is toegankelijk voor andersvaliden en/of rolstoelgebruikers. Er zijn plaatsen voorbehouden alsook voor hun eventuele begeleiders. Deze plaatsen zijn niet online te koop. Gelieve deze plaatsen telefonisch aan te vragen op 070 691 002 (max. € 0,30/min.). Vermeld bij telefonisch reserveren dat je je in een rolstoel verplaatst, zodat we de juiste boeking voor je kunnen maken. Bij de voorstellingen staan onze medewerkers aanwezig voor assistentie en begeleiding van personen met een handicap. Je kan er aan de bar van het theater achter vragen.

17. Kunnen wij drank en snacks meenemen in de zaal?

De  snacks die verkrijgbaar zijn aan de bar van het theater zijn toegelaten in de zaal, maar wij vragen wel om het proper en gezellig te houden. Glazen flesjes, glazen en kauwgom zijn verboden in de zaal. Er bevinden zich dan ook voldoende vuilnisbakken in en rond de zaal. Je kan drankjes en snacks enkel aankopen met Jetons. De automaten voor jetons te kopen vind je in de foyer. Je kan enkel betalen met CASH geld.

18. Beschikt Theater Elckerlyc over een ringleiding voor slechthorenden?

Ja, de ringleiding is beschikbaar in de hele zaal. De frequentie is stand 'T'.

19. We hebben 2 plaatsen naast elkaar gekocht. Bij ontvangst van onze tickets blijkt dat we stoel 4 en 6 hebben. Zijn dit plaatsen naast elkaar?

De zaal van Theater Elckerlyc is ingedeeld in een even en een oneven kant, stoel 4 en 6 zijn dus wel plaatsen naast elkaar.  

20. Is er een vestiaire voorzien?

Ja, Theater Elckerlyc beschikt over een vestiaire.